Autor Wątek: Yerba Mate  (Przeczytany 8255 razy)

Offline Popyrtany

• Średnio Pisze
Yerba Mate
« dnia: Grudnia 04, 2014, 11:10:27 »
Cześć!

Dawno tutaj nie zaglądałem. :) Ostatnio zdecydowłem, że przetestuję picie yerba przez dłuższy czas. Wcześniej miałem możliwość spróbowania herbatki, bo mój brat się w to bawił, ale...

Jestem zielony kompletnie - ktoś może poradzić gdzie kupić naczynka do picia i gdzie zaopatrywać się w susz? A także jakiego typu, jakie ma działanie, po jakim czasie. Chodzi mi głównie o to czego faktycznie doświadczacie, co polecacie... Może jakieś dodatki? Broszurki reklamowe i piękne opisy z miliona stronek mnie nie interesują, bo bywa i tak, że bardzo rozmijają się z prawdą lub są zwyczajnie nie konkretne, nierzetelne.

Z góry dzięki. :)

// nie mogłem znaleźć żadnego tematu tylko dla yerba mate, chyba że źle szukałem. Jeżeli istnieje już taki temat to przepraszam za powielanie.

Pozdrawiam.

Athoualia

• Gość
Odp: Yerba Mate
« Odpowiedź #1 dnia: Grudnia 05, 2014, 20:30:06 »
Cześć!
Na Czajnikowym świetnie opowiadają o Yerba Mate.
Sklepy zielarskie, Kuchnie Świata. Można także w marketach poszukać (w Eleclerku widziałam Yerba Mate z Amandy).
Można także kupić w internecie:
http://www.yerbamarket.com/
http://poyerbani.pl/
http://www.yerbamatestore.pl/

Z naczyniami (Matero) bywa różnie, więc dla początkującego polecam kubek lub gliniane matero plus bombilla (rurka z sitkiem - bambusowa lub ze stali nierdzewnej). Dlaczego?
a) tykwa może spleśnieć jak jest nieodpowiednio przygotowana
b) z Palo Santo (gwajakolowca) czy Algarrobo (jadłoszyna) może popękać, jeśli nie jest odpowiednio konserwowane (jak to z drewnem bywa) - przy okazji jest drogie w przypadku PS.