Autor Wątek: Dieta rozdzielna - moje wątpliwości  (Przeczytany 3557 razy)

Offline tomczan

  • Więcej Pisze
  • ****
  • Wiadomości: 453
Dieta rozdzielna - moje wątpliwości
« dnia: Listopad 21, 2013, 17:44:22 »
1. http://www.dietarozdzielna.com/index.php
Cytuj
Fundamnetem diety rozdzielnej jest podział artykułów spożywczych na trzy grupy: neutralną, białkową i węglowodanową. Produkty z różnych grup są inaczej trawione i przetwarzane przez nasz układ trawienny. Mieszanie grupy białkowej z grupą weglowodanową obciąża m.in. trzustkę i wątrobę, opóźnia spalanie, dlatego nigdy nie należy ich łączyć...

2. http://www.dietarozdzielna.com/trzygrupy.php
Cytuj
A .Grupa białkowa - to białko zwierzęce oraz nabiał czyli: mięso, wędliny, drób, ryby, jaja, mleko, jogurty, sery żółte i białe oraz warzywa strączkowe.

mięso gotowane
gotowany drób
gotowane kiełbasy i wędliny
gotowane, nie wędzone ryby
gotowane owoce morza
wyroby sojowe
jajka
mleko
ser żółty o zawartości tłuszczu do 50% w s.m.
gotowane pomidory
soki owocowe, wytrawne wina, herbaty owocowe
owoce jagodowe (oprócz czarnych jagód)
owoce ziarnkowe (oprócz słodkich miękkich jabłek)
owoce pestkowe
winogrona
owoce cytrusowe
owoce egzotyczne (oprcz bananów oraz świeżych fig i daktyli)


B. Grupa neutralna - są to warzywa (WYŁĄCZAJĄC ZIEMNIAKI I KUKURYDZĘ), owoce, nasiona (słonecznik, orzechy etc.), oleje, oliwa, masło, miód i słodzik, kawa i herbata, soki warzywne i owocowe, woda.

tłuszcze (oprócz utwardzanych, białych tłuszczów)
zakwaszane produkty mleczne
słodka śmietana i śmietanka do kawy
sery o zawartości tłuszczu min. 60% w s.m.
białe sery
surowe lub wędzone wędliny
surowe mięso
surowe, marynowane lub wędzone ryby
warzywa i sałaty
grzyby
kiełki i zarodki
zioła i przyprawy
orzechy (oprócz ziemnych) i nasiona
czarne jagody
rodzynki
oliwki
żółtko
drożdże
bulion warzywny
wysokoprocentowe czyste alkohole
żelatyna


C. Grupa węglowodanowa - pieczywo, kasze, płatki, muesli, ryż, ziemniaki, makarony, owoce suszone, cukier, kukurydza, ciasta, inne słodycze...

zboża pełnoziarniste
kasza gryczana
produkty pełnoziarniste
ziemniaki
banany, kruche i słodkie jabłka, świeże figi i daktyle
suszone owoce (oprócz rodzynek)
fruktoza, miód, syrop klonowy, nektary z gruszek i jabłek
mąka ziemniaczana
proszek do pieczenia
budyń
W posiłkach można łączyć dowolnie produkty z grup 1 i 2 oraz 2 i 3 (czyli grupa białkowa z neutralną albo grupa węglowodanowa z neutralną). Wykluczone jest łączenie grupy białkowej z węglowodanową.

3. http://www.gotowanie.v9.pl/diety/13.php
Cytuj
Zasady diety:
Codziennie jadasz 5 posiłków, przy czym drugie śniadanie i podwieczorek powinny mieć do 100 kcal. Składniki z grupy B (białko) i W (węglowodany) możesz łączyć tylko ze składnikami z grupy N (neutralnej). B i W nie mogą być spożywane w 1 posiłku! Posiłki białkowe i skrobiowe powinna dzielić czterogodzinna przerwa. Z jadłospisu eliminujemy: cukier, sól, kawę, mocną herbatę, napoje gazowane, czekoladę, białe pieczywo, czerwone mięso, wędliny, piwo, alkohol, ciasta, dania typu fast food, produkty z proszku. Rezygnujemy z potraw smażonych, ostro przyprawionych oraz ciast z owocami i kremami. Owoce jemy na pusty żołądek albo jako przekąskę między głównymi posiłkami. Między posiłkami należy dużo pić, nigdy jednak w trakcie jedzenia. Ta dieta przez 3 tygodnie nie zaszkodzi nikomu. Jest dobrze zbilansowana i zawiera niezbędne dla zdrowia składniki. Dłuższe jej stosowanie należy jednak skonsultować z lekarzem.

4. Pierwsze trzy punkty to informacje które udało mi się na szybko znaleźć w internecie. Dieta rozdzielna intuicyjnie wydawała się być dobrym wyborem, nie jest jakaś radykalna, jednak wcześniej nie znałem zasad stosowania. samo oddzielne spożywanie produktów z grupy białkowej i węglowodanowej nie przeszkadza w dostarczeniu odpowiednich składników odżywczych. No ale i tak pojawiło się sporo wątpliwości:

- zakładając ze moja dieta składa się z 5 posiłków białkowych dziennie(podstawa) po ok 30 gram białka (głównie pełnowartościowe) zjadane średnio co 3 godziny. dobieram węglowodany w proporcji 4:1 oraz tłuszcze. produktów skrobiowych unikam. jaka powinna być minimalna przerwa miedzy pierwszym posiłkiem z grupy węglowodanowej a posiłkiem białkowym ? Kwestia tej przerwy szczególnie mnie interesuje, ponieważ aby białko zostało wykorzystane do celów budulcowych na każdy 1 gram musisz dostarczyć 24 kcal pochodzące ze źródeł pozabiałkowych. Idąc dalej, węglowodany przekształcane są w organizmie na glukozę(przy pomocy insuliny, która jest hormonem wytwarzanym w trzustce, jest niezbędna do aktywnego transportu glukozy do wnętrza komórek oraz jej wykorzystania m.in. w celach energetycznych), jest wykorzystywana jako nośnik białek budulcowych. Temu ta przerwa miedzy posiłkami mnie tak interesuje, ile ta glukoza w odpowiednio mocnym stężeniu, po spożyciu posiłku, krąży po organizmie?nadmiar glukozy odkłada sie w wątrobie i mięśniach szkieletowych w postaci glikogenu a jeśli te zapasy zostaną    odnowione reszta zamienia się w tłuszcz ?? jeśli ktoś zaniedba dostarczenia odpowiednich ilości węglowodanów to organizm zsyntetyzuje cukry z dostarczonych białek czyli przeprowadzi wiele dodatkowych procesów by proces odbudowy po treningu odbył się według kolejności: najpierw energia potem budulec.

Jestem laikiem w tym temacie, powyższy tekst to zlepek informacji które udało mi się uzyskać z niepewnego źródła jakim jest internet, wiec jeśli gdzieś a błędy to proszę o sprostowanie.
Szukam jakiegoś dobrego sposobu, diety która pozwoliła by mi spożywać odpowiednie ilości pożywienie w stosunku do mojego zapotrzebowania i nie obciążała by tak moich organów wewnętrznych.
Polecam:http://www.biostrefa.pl/ żywność, zioła, kosmetyki :)

Offline Basia

  • Płytki nurek
  • Dużo Pisze
  • *****
  • Wiadomości: 10513
Odp: Dieta rozdzielna - moje wątpliwości
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 22, 2013, 11:56:49 »
Dla mnie dieta rozdzielna jest raczej fantastyczna, bo o ile samymi ziemniakami z kwasnym mlekiem to się najem, to gdybym miała jeść samo mięso, to by mnie wścieklizna chwyciła, a nie jestem szczepiona w odróżnieniu od mojej psicy ;-) Wiem, jak reagowałam, gdy w dziwnych krajach dawano mi masę mięsa, a wydzielano ziemniaki. Potem mówiono, że sama zjadałam więcej zimniaków, niż cała reszta towarzystwa.

Może komuś to pasuje - ludzie są przecież różni, ale nie ma sensu robić z tego jakiejś obowiązującej ideologii. Spróbuj - jeśli będzie Tobie pasować, to na zdrowie :-)

Osobiście już prędzej uznaję racjonalność teorii ajurwedyjskich wyjaśnianych nam pracowicie przez Mirę, która ma różne zalecenia dla ludzi o różnej konstytucji. Owszem w szczegółach zaleceń to może być dyskusyjne, terminologia jest egzotyczna, ale zasada jest bardzo racjonalna. Przecież co innego powinien jeść chodzący szkielet, a co innego tocząca się piłeczka, przy czym i szkielet i piłeczka mogą czuć się zdrowo lub ledwo powłóczyć nogami i z tego powodu też powinni inaczej jeść.
***

A tak na marginesie: co chcesz osiągnąć przez dietę?

Pozdrowienia :-)

Offline tomczan

  • Więcej Pisze
  • ****
  • Wiadomości: 453
Odp: Dieta rozdzielna - moje wątpliwości
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 22, 2013, 17:25:34 »
A tak na marginesie: co chcesz osiągnąć przez dietę?

Wzrost masy mięśniowej o około 5 kg. Aktualnie ważę 80-81kg, wzrost 180cm.
Oprócz odpowiedniej diety i ćwiczeń dodatkowo korzystam z mieszanki Anabolicznej autorstwa naszego Gospodarza:

Cytuj
Rp. Mieszanka ziołowa anaboliczna, na przyrost masy ciała i wzmocnienie. Poprawia również wydolność psychiczną i fizyczną.

Ziele wyki 2 części
Nasiona zmielone kozieradki 1 cz.
Nasiona czarnuszki 1 cz.
Korzeń lukrecji 1 cz.
Lepidium = Maca mielone 1 cz.
Guarana mielona 1 cz.
Ziele lucerny 1 cz.
Ziele rdestu ptasiego 1 cz.
Eleutherococcus senticosus (kłącze z korzeniami rozdrobnione) lub Bacopa monnieri mielone 1 cz.
Zioła rozdrobnione wymieszać. 1 łyżkę mieszanki zalać 1 szklanką wody, zagotować i odstawić na 40 minut, przecedzić. Pić 2 razy dziennie po 1 szklance, najlepiej rano i popołudniu. Stosować nie dłużej jak miesiąc. Wykazuje synergizm z z HMB.

+
Wyciąg z Momordica charantia http://rozanski.li/?p=324
Syrop buraczany - Izoleucyna występuje w syropie buraczanym (dobre źródło dla sportowców).
Polecam:http://www.biostrefa.pl/ żywność, zioła, kosmetyki :)