Autor Wątek: Koper włoski  (Przeczytany 578 razy)

Offline Rosmarinus

• Nowy
  • *
Koper włoski
« dnia: Czerwiec 13, 2021, 11:01:28 »
Dzień dobry,

mam pytanie dotyczące dosyć popularnego zioła, lecz rozpatrywanego w kontekście większej mieszanki.

Jakiś czas temu leczyłem się u zielarza; chodziło o kłopoty z układem pokarmowym. Przez parę lat pracowicie dobierał i kalibrował mieszanki, z dobrymi efektami.
Niestety, potem z różnych względów kontakt z nim się zerwał.

W związku z nowymi okolicznościami, chciałem znowu sięgnąć po jedną z mieszanek. Receptura obejmuje kilkanaście składników, i uzupełnia ją koper włoski. O ile pamiętam, został wprowadzony ze względu na ówczesne problemy z napięciem, ciężkością, wzdęciami w jamie brzusznej.

Przechodzę do sedna:
Sam nie znam się na fitoterapii ani na "logice" działania ziół. Wiem tylko, że w ramach danej mieszanki pewne zioła równoważą działanie innych, i że oprócz "głównego składu" w mieszance pojawiają się "zioła dodatkowe".
W międzyczasie odkryłem, że z jakichś powodów mój układ pokarmowy niefajnie reaguje na koper włoski.
Nie szukam teraz indywidualnej porady medycznej, tylko odpowiedzi na ogólne pytanie techniczne: czy samowolne odjęcie od tego rodzaju mieszanki właśnie kopru włoskiego może mieć jakieś negatywne skutki z punktu widzenia działania całości receptury?
Z tego, co dotąd przeczytałem wynika, że ta roślina jest chętnie stosowana przez zielarzy z uwagi na jej różne właściwości.

Przepraszam, jeśli pytanie jest głupie lub niefachowo sformułowane. Jak wspominałem, stawiam dopiero pierwsze kroki w świecie ziół...

Z góry dziękuję za ewentualną odpowiedź!

R.

Offline Basia

• Płytki nurek
  • Dużo Pisze
Odp: Koper włoski
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 13, 2021, 18:50:09 »
Cześć :-)

Nie bój się eksperymentować w każdą stronę, bo to Twoje kiszki chcesz uspokoić.
Mieszanka ziołowa, to nie jest coś zabetonowane na stałe.