Autor Wątek: Czy mogę łączyć ze sobą te zioła?  (Przeczytany 261 razy)

Offline Lich555

• Mało Pisze
  • **
Czy mogę łączyć ze sobą te zioła?
« dnia: Kwiecień 27, 2021, 14:10:41 »
Witam.
Nie znam się na właściwościach konkretnych roślin i naprawdę nie chcę wyjść na takiego, co chce żeby inni odwalili za niego robotę. Problem jest w tym, że jak wpiszę w google np. "[jakakolwiek roślina] właściwości", to mam wrażenie jakby każda roślina pomagała na wszystkie dolegliwości... Byłbym wdzięczny jeśli ktoś podpowiedział skąd czerpać prawdziwe informacje. Czy pozostaje tylko czytanie badań naukowych?
Dobra, do sedna.
Regularnie robię napary z różnych roślin w czajniczku i ktokolwiek z domowników chce to sobie bierze. Mi raczej nic nie dolega. Moim celem jest ogólna poprawa zdrowia (a raczej jego utrzymanie), nie mam na myśli nic konkretnego. Dlatego też pytam Was, czy mogę korzystać z poniższych roślin w takich celach, powiedzmy bardziej profilaktycznych, czy raczej powinienem którejś unikać? Oto rośliny, z których korzystam:
1.Pokrzywa
2.Melisa
3.Mięta pieprzowa
4.Tymianek
5.Oregano
6.Szałwia
7.Rozmaryn
8.Dziurawiec
Do tego do smaku czasami dodam np. liść truskawki czy innego owocowego krzewu lub igły np. sosny. Do tej pory często wyglądało to tak, że zbierałem wszystkie zioła jakie mam w ogrodzie i z tego robiłem napar, czyli z melisy, mięty, oregano, rozmaryn, szałwia. Tymianku mam mało i jego rzadko używam, ale się zdarzy. Do tego mam dostęp do sporej ilości glistnika jaskółczego ziela, ale z niego jeszcze nie korzystałem.
Czy powinienem unikać łączenia któryś z tych roślin ze sobą? Czy mogę robić takie profilaktyczne napary, czy raczej dać sobie spokój z tym i martwić się jak coś mi będzie?
Z góry bardzo dziękuję za pomoc :)

Offline Basia

• Płytki nurek
  • Dużo Pisze
Odp: Czy mogę łączyć ze sobą te zioła?
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 27, 2021, 14:42:53 »