Autor Wątek: Kwas askorbinowy z cytrynianem magnezu  (Przeczytany 6073 razy)

Offline kamilpz

• Nowy
  • *
Kwas askorbinowy z cytrynianem magnezu
« dnia: Września 26, 2020, 09:03:14 »
Witam serdecznie. Wsypałem sobie 5g kwasu askorbinowego do butelki wody mineralnej i piłem to cały dzień - przez słomkę, żeby nie naruszyć szkliwa kwaśnym odczynem. Ale co ciekawe jak sobie dosypię 5g cytrynianu magnezu to kwaśność znika i można pić bez słomki. I teraz chciałem zapytać, bo nie znam się za bardzo na chemii i biologii, czy takie coś ma sens? Zastanawiam się co konkretnie się stało w tej butelce i jaką wchłanialność/dostępność ma taka mikstura.
Dziękuję za pomoc

Offline Ingwer

• Dużo Pisze
Odp: Kwas askorbinowy z cytrynianem magnezu
« Odpowiedź #1 dnia: Września 26, 2020, 13:18:31 »
Witam.
Slyszalam o pozytywnym dzialaniu tej "mieszanki".
Jestem zainteresowana.
Mam nadzieje, ze znajdzie sie ktos, kto wyjasni to zagadnienie.
Wybaczcie "moje swietliste czasy" juz minely ...

Offline leo

• Dużo Pisze
« Odpowiedź #2 dnia: Września 26, 2020, 15:10:05 »
Powstał w ten sposób roztwór buforowy - r-r słabego kwasu (kwas askorbinowy) i soli słabego kwasu i mocnej zasady (cytrynian magnezu). Cytrynian magnezu blokuje dysocjację kwasu askorbinowego, stąd odczucie mniejszej kwaśności: https://www.maturalnychemik.pl/roztwory-buforowe/ . Taki roztwór ma jedną cechę - utrzymuje stałe pH roztworu, można go używać np. przy zgadze do łagodzenia dolegliwości - jako dodatkowy bonus przy jednoczesnej suplementacji wit. C i magnezu.

Offline kamilpz

• Nowy
  • *
« Odpowiedź #3 dnia: Września 28, 2020, 09:49:05 »
Dziękuję za pomoc :)

Offline qwerta

• Dużo Pisze
« Odpowiedź #4 dnia: Września 30, 2020, 12:00:05 »
Ja zawsze wsypuję sobie cytrynian magnezu do soku grejpfrutowego i też ma wtedy łagodniejszy, mniej kwaśny smak. Bardzo mi taka mieszanka smakuje, ale nie wiedziałam, że zachodzą tam takie reakcje. Czy to nie wpływa negatywnie na przyswajalność tego magnezu?