Autor Wątek: Perukowiec zioło niesamowite ale czy na pewno?  (Przeczytany 4195 razy)

Offline Katinka

• Mało Pisze
  • **
Perukowiec zioło niesamowite ale czy na pewno?
« dnia: Stycznia 20, 2020, 21:19:38 »
Okazało się iż w ogrodzie posiadam właśnie ten krzew i właściwości ma obłędne ,ale zbiór dopiero gałązki wiosennelub lipiec czy jesień  Ale teraz pąki strzelają na magnolii,różach pojedyncze kwiatki na forsycji , świerzutkie kwiaty nagietka pogoda zgłupiała ja też. Może ktoś zbierał i coś wie?

Offline kaminskainen

• Dużo Pisze
Odp: Perukowiec zioło niesamowite ale czy na pewno?
« Odpowiedź #1 dnia: Stycznia 23, 2020, 14:57:56 »
Chętnie bym poczytał kto i z jakim powodzeniem leczył jakieś konkretne schorzenia wyciągami z perukowca - interesuję się tym ziołem i to i owo czytałem ale interesują mnie konkretne doświadczenia a nie ogólniki ;)
Różnice, głupcze!

Offline alla

• Średnio Pisze
« Odpowiedź #2 dnia: Stycznia 26, 2020, 21:45:17 »
Ja również nie mam doświadczenia w praktyce z perukowcem ale tyle słyszałam od ukraińskich babuszek zielarek :-) dobrego o tej roślinie, że w tym roku zamierzam teorie przeistoczyć w praktykę. Mnie szczególnie interesują właściwości gojące, zamierzam zrobić macerat tłuszczowy ze świeżych liści, który posłuży jako baza do maści na odleżyny ... a co z tego wyjdzie, zobaczymy :-) 

Offline Katinka

• Mało Pisze
  • **
« Odpowiedź #3 dnia: Stycznia 27, 2020, 02:58:53 »
Będę próbować leczeniem prostaty i autoimmunologicznych, wrócimy do tego w maju jak puści listki:)

Offline axel40

• Średnio Pisze
« Odpowiedź #4 dnia: Stycznia 27, 2020, 07:36:31 »
Liście należy zbierać w lecie i koniecznie stosować po wysuszeniu.

Offline kaminskainen

• Dużo Pisze
« Odpowiedź #5 dnia: Stycznia 27, 2020, 08:23:40 »
Z nowinek zamierzam wypróbować perukowca i hortensję w tym roku bo życie pokazuje, że warto dalej szukać zamiast zamykać katalog dostępnych terapii :D Pokazały to choćby doświadczenia z pszeńcem i czworolistem.
Różnice, głupcze!