Autor Wątek: Jaki naturalny emulgator?  (Przeczytany 3721 razy)

Offline qwerta

• Dużo Pisze
Jaki naturalny emulgator?
« dnia: Września 11, 2018, 06:13:21 »
Mam w planach zrobić sobie krem z jakichś olejków i naparów działających przeciwzapalnie. Być może będę chciała połączyć olej z uczepu trójlistkowego z ekstraktem z korzenia lukrecji. Jaki polecacie do tego celu emulgator?
Zastanawiam się nad lecytyną słonecznikową (na soję mam uczulenie), ale może jest coś lepszego? Podobno także wosk pszczeli może być emulgatorem?
Nie mam żadnego doświadczenia, jeśli chodzi o kremy własnej roboty, więc wolałabym coś pewnego i prostego w użyciu.
« Ostatnia zmiana: Września 11, 2018, 06:18:37 wysłana przez qwerta »

Offline zielarz polski

• Global Moderator
  • Dużo Pisze
Odp: Jaki naturalny emulgator?
« Odpowiedź #1 dnia: Września 11, 2018, 07:31:32 »
Wosk jak najbardziej. Szukaj dziewiczego czyli z odsklepin, to najczystszy wosk w ulu. Byle nie z węzy, bo te często mają jakieś domieszki.
« Ostatnia zmiana: Września 11, 2018, 07:52:49 wysłana przez zielarz polski »

Offline qwerta

• Dużo Pisze
« Odpowiedź #2 dnia: Września 11, 2018, 07:55:24 »
Dzięki :)

Offline Basia

• Płytki nurek
  • Global Moderator
  • Dużo Pisze
« Odpowiedź #3 dnia: Września 11, 2018, 10:36:31 »
Lanolina?
Nie ma rzeczy i przepisów zdalnie 100% pewnych, trzeba nieraz próbować kilka dni, zanim nie uzyska się zaplanowaną konsystencję. Nie wiemy, co kupiłaś. Poczytaj sobie porady technologiczne w zrobsobiekrem.pl

A tak na poważnie, po co Tobie emulgator? Czy samo zmieszanie oleju z ekstraktem nie wystarczy? Najwyżej wstrząśniesz w butelce przed użyciem. Sama piszesz w różnych wątkach o wypryskach po różnych substancjach, po co chcesz dodawać następne?

Pozdrowienia :-)

Offline qwerta

• Dużo Pisze
« Odpowiedź #4 dnia: Września 11, 2018, 11:28:08 »