General Category > Suplementy i leki - dawne i współczesne.
B complex
Rataj:
Witajcie.
Może i błahy problem ale nie znam się na tym, jaką wit b complex najlepiej zakupić?
Chodzi mi o konkretną.
Darshan:
W Polsce prawie nie ma. Większość tanich "all in one" B-complex zawierają suche ekstrakty drożdżowe , zwłaszcza w grupie B1-B6, co dla niektórych użytkowników nie jest korzystne z uwagi na zanieczyszczenia grzybopochodne i słabe przyswajanie. Istotna jest postać B6 (5P5), B9 (foliany nie kwas) i B12 (forma metylo- lub hydroxykobalamina).
Nie powinna zawierać żelaza w jakiejkolwiek formie.
Warto szukać w grupie potencji ( x razy dzienna dawka RDA) czyli x50 bądź x100 i suplementować nie dłużej niż 4-5 tyg, tylko 1/2dni.
Poszukaj dobrej strony porównawczej w stylu :
https://runnerclick.com/10-best-vitamin-b-complex-supplements-reviewed/
co nie znaczy, że ta jest dobra.
Ja na przykład, każdą kupuję osobno (forma i moc) i składam wg realnej potrzeby.
Klara2:
Darshan. A co sądzisz o B50 Aliness?
http://aliness.pl/pl/p/Witamina-B-complex-B-50-100-kaps./67
--- Cytat: Darshan w Grudnia 12, 2017, 13:27:53 ---... suplementować nie dłużej niż 4-5 tyg, tylko 1/2dni.
--- Koniec cytatu ---
A co w przypadku cukrzycyII, kiedy to stosowanie metforminy wymusza w pewnym sensie stosowanie Bcomplex? Czy też tylko 4-5 tygodni i jak długa ewentualnie przerwa? Co znaczy 1/2 dni?
jolkaj:
Biorę tą b-50 z alinessu od kilku miesięcy. Często mi się o nie zapomina. Do tego jem zaparzane drożdże piekarnicze.
Brałam glucophage xr ze 2 miesiące. Zrobiłam potem badania B12. Dużo poniżej normy a B12 przyjmuję w zastrzyku co miesiąc i to dawkę 1000j.
Leki zobojętniające kwas solny blokują wchłanianie B12. Nawet tego podanego domięśniowo. Ot kapryśna witaminka.
adampupka: