Autor Wątek: jak zdrowo zacząć jedzenie?  (Przeczytany 13282 razy)

Offline Leolej

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 27
  • Pasja to pierwszy krok do pokonania siebie
Odp: jak zdrowo zacząć jedzenie?
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 17, 2016, 08:23:24 »
Dzień się zaczyna - Dobrego Dnia życzę.
Grupa krwi wiąże się z upodobaniami żywieniowymi, co ciekawe potwierdza się to z tabelą dr Adamo.
Mało .. grupy krwi to też różne ludzkie charaktery, z których czasami przy zatrudnianiu wykorzystywali Japończycy.
Nie jest to kwestią Wiary, jak i inne chore diety, trzeba próbować i odczytywać co to dla naszego organizmu znaczy. Dieta rozdzielna, a właściwie to sposób odżywiania który jest nie tylko logiczny, ale i po zapachu w WC się potwierdza.
Co do ziół nie traktuję ich jako lekarstwo co większość próbuje robić, (chorobowe dawki, próby łączenia niektórych ziół w komplety, sposoby użycia itd.). Dla mnie zioła to rośliny z Natury wzięte i do spożywania przeznaczone.
Co do dawek brałem jedną czubatą łyżkę na szklankę wrzątku i smak był względny (to dawka przeciętnie stosowana dla ziół), a po dodaniu jeszcze dwóch okazało się nie tylko intensywniejsze w smaku  , ale i smaczniejsze (,,wpadłem w nałóg"). Nie zauważyłem żadnych skutków ubocznych, a wręcz przeciwnie.
Co do zbierania ziół to jestem emerytem - Churaa! i czasu mam sporo - więc i zbieram. Suszu mam 30 kg plus 10 kg owoców jagodowych suszonych i wyliczam że może zabraknąć do następnego mieszania za rok.
Rośliny ,,trujące" jako pojedyncze w zestawie mają się w miligramach co jest bez obawy co do zdrowia.
Co do odżywiania nie zapominam o podrobach - flaki, wątróbka, żołądki.. Również mocno przyprawiam wszystko
co można zestawem  z kurkumy, czarnuszki, siemienia, nasion konopi, chia, wiesiołka, skorupki jaj, korzenia mniszka i coś tam jeszcze. Czy jestem odważny - nie! Zapomniałem w pewnym momencie o kubkach smakowych i polubiłem inne smaki których jest krocie wokół Nas.
Życzę odwagi.
Zdrówka.

Offline Basia

  • Płytki nurek
  • Dużo Pisze
  • *****
  • Wiadomości: 10360
Odp: jak zdrowo zacząć jedzenie?
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 17, 2016, 10:08:13 »
Ja tam w grupy krwi nie wierzę - sama robię wiele rzeczy, które według teoretyków mi nie przysługują i dobrze mi z tym.

Ale te 100g dziennie ze 170 ziół to aż mi się wierzyć nie chce - to jest dość trudno wykonalne.
Chyba, że całoroczne zbiory wrzuciłeś do jednej beczki i z niej czerpiesz.

Powodzenia :-)

Offline Leolej

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 27
  • Pasja to pierwszy krok do pokonania siebie
Odp: jak zdrowo zacząć jedzenie?
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 17, 2016, 13:10:31 »
Tu się będę tłumaczył, bo nikt sobie nie wyobraża, że można pić w dużym zestawie. Każdy myśli tradycyjnie tj. najwyżej 10 -11 różnych ziół w zestawie, ate to leczniczo no bo tak się to robi. A co jeśli nie leczniczo a profilaktycznie? Moje zioła podzieliłem na trzy grupy: jedna to wpływające na oczyszczanie organizmu i organów, również z pasożytów, druga to zioła wpływające na serce, krew, pamięć, a trzecia to adaptogeny i rośliny wzmacniające (takie jak np pokrzywa).
Jeżeli by trącić o wiarę - to nie wierzę że w tych zestawach niektóre z tych roślin się zwalczają. Co pamiętam nasz przewodnik Dr. wspomina  Ginko Biloba który nie powinien być jedocześnie z ... i jego mam pojedynczo w innym pojemniku. Nie proponuję tak obszernych zestawów bo i odwagi takiej nie posiada nikt kto nie próbował zwiększać ilości wypijanych ziół (i to bez wyraźnego powodu).
 Dodam iż w sumie ziół jest 176 rodzajów i 16 pozycji owocowego suszu. Pijam od trzech lat zwiększając różnorodność ziół i proszę mi uwierzyć: nie było żadnego momentu bym powątpiewał o słuszności stosowania praktycznego, profilaktycznego, zdrowotnego czy innego takich ilości ziół.
Wróciłem do zdrowia i tylko dbam o równowagę w organizmie.
Można tak... i ja jestem przykładem. Nie bójcie się zażywać ziół. Natura daje nam je w prezencie i tylko brać i tylko chcieć.
Zdrówka.

Offline Basia

  • Płytki nurek
  • Dużo Pisze
  • *****
  • Wiadomości: 10360
Odp: jak zdrowo zacząć jedzenie?
« Odpowiedź #18 dnia: Listopad 17, 2016, 13:17:21 »
No, to znaczy, że całoroczne zbiory wrzuciłeś do trzech beczek.
Nadal mi się nie zgadza te 170 ziół dziennie, ale to może to już poezja.
Ależ jestem czepialska ;-)

Pozdrowienia :-)

Offline Leolej

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 27
  • Pasja to pierwszy krok do pokonania siebie
Odp: jak zdrowo zacząć jedzenie?
« Odpowiedź #19 dnia: Listopad 17, 2016, 16:04:01 »
No cóż - zgadza się te zioła są w trzech ,,beczkach"
Piję najpierw jeden zestaw, a wieczorkiem drugi zestaw, nazajutrz w południe trzeci zestaw, i dalej wieczorkiem pierwszy zestaw. Zdarza się iż piję trzy razy po 1 litrze płynu.
Przyznam iż dodaję do każdego zaparzania sporo świeżego imbiru i też łychę miodu.
Przyznam muszę iż czasami biorę z tych trzech beczek po równej części i do jednego zaparzacza wrzucam i, ii wtedy jest dopiero poezja, skutkiem ubocznym jest tylko częsty spacerek do WC.
Tak to właśnie można nauczyć się, albo raczej polubić ziółka.
Zdrówka.

Offline red

  • Średnio Pisze
  • ***
  • Wiadomości: 218
Odp: jak zdrowo zacząć jedzenie?
« Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 17, 2017, 12:40:53 »
Jak oszukują producenci żywności?

Nie zawsze zwracamy uwagę na skład żywności, którą kupujemy. Aż 80% konsumentów kieruje się wyglądem i zapachem potrawy, oraz smakiem, czy walorami estetyczno-smakowymi, przy wyborze produktu, a nie składem ilościowym i jakościowym. Producenci żywności mają obowiązek informować klientów o produkcie, podając pełny skład, oraz potencjalne substancje alergogenne, które mogą wywołać wstrząs anafilaktyczny u osób uczulonych. Należą do nich śladowe ilości orzechów arachidowych, białek mleka, białek jaja kurzego.

Producenci mają obowiązek informować konsumentów o zawartości składników GMO w danym produkcie, należy jednak pamiętać, że określenie żywność niemodyfikowana genetycznie, oznacza, że w swoim składzie zawiera mniej niż 0,5% składników modyfikowanych genetycznie. Żywność modyfikowana genetycznie, zawiera więcej składników poddanych genetycznej modyfikacji. Kupując zatem produkt wolny od GMO, musimy mieć świadomość, że może zawierać w swoim składzie składnik genetycznie modyfikowany, jednak jego udział jest niewielki.

Żywność ekologiczna to określenie sposobu produkcji i wytwarzania – stosowanie dozwolonych nawozów i środków ochrony roślin. Jednak produkt ekologiczny nie oznacza: „wolny od zanieczyszczeń”, lub „o zmniejszonej zawartości substancji szkodliwych”. Produkcja ekologiczna prowadzi z reguły do zmniejszenia zawartości składników niepożądanych, jednak nie eliminuje ich całkowicie. Niektóre rośliny mają tendencję do kumulowania toksyn, niezależnie od sposobów produkcji i hodowli. Dotyczy to sałaty, buraków, marchwi, które zawsze zawierają azotany, grzybów, które zawsze zawierają rtęć, nawet jeżeli pochodzą z upraw ekologicznych. Producenci żywności ekologicznej nie mają obowiązku badania zawartości toksyn w żywności za pomocą powszechnie dostępnych metod, takich jak spektrometria, spektrofotometria, czy spektroskopia lub chromatografia.

Określenie, że „nie zawiera konserwantów”, znaczy tyle, że „nie zawiera chemicznych dodatków do żywności w zakresie od E200 do E299”, ale może zawierać wzmacniacze smaku, substancje słodzące, żelujące, emulgatory, spulchniacze. Kwas glutaminowy, inozynian disodowy, guanylan disodowy, karagem, żółcień chinolinowa, na przykład nie są konserwantami, mimo że mogą być szkodliwe. Producenci często chwalą się, czego nie zawiera ich produkt, ale celowo pomijają te chemiczne dodatki do żywności lub konserwanty, które ich produkt zawiera.

Zdrowe, apetycznie wyglądające suszone owoce często zawierają dwutlenek siarki lub siarczany, albo siarczyny, jako środki konserwujące. Są one także powszechnie obecne w winie, czasami piwie. Zwykle producent chwali się, że są to produkty zdrowe, mają witaminy i minerały, ale zapomina, że siarczany są szkodliwe i mogą powodować nietolerancję. Dotyczy to także soków owocowych, które reklamowane są jako zdrowe, wspierające rozwój intelektualny i fizyczny dziecka, tymczasem w ich składzie znajduje się głównie cukier lub niezdrowy zamiennik – syrop glukozowo-fruktozowy. Podobnie desery mleczne, które mają wspierać rozwój kości małego dziecka, „na mocne kości”, zwykle są niezdrowe.

Jednak największe oszustwa dotyczą masła. Produkt nazywany „masłem” nie jest masłem, nawet jeżeli ma namalowana krowę i garnek z mlekiem, oraz zawiera co najmniej 82% tłuszczu, jeżeli w składzie nie napisano wyraźnie „tłuszcz mleczny”, lub „wyprodukowano ze śmietanki ukwaszonej”.
Producent, który pomija tę informację, najprawdopodobniej nie sprzedaje masła. Prawdziwe masło ma charakterystyczny zapach, smak i aromat, jest białe lub żółte od barwnika annato, twarde w temperaturze lodówki i miękkie w temperaturze pokojowej.

https://www.youtube.com/watch?v=wy2psFDouWk

Piśmiennictwo:
1. Ustawa z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia Dz.U. z 2015 poz. 594
2. Ustawa z dnia 25 czerwca 2009 r. o rolnictwie ekologicznym Dz.U. 09. Nr 116, poz. 975
Człowiek poświęca swoje zdrowie, by zarabiać pieniądze, następnie zaś poświęca pieniądze, by odzyskać zdrowie. Dalajlama :-)

Offline Klara2

  • Ekspert forum
  • Więcej Pisze
  • ****
  • Wiadomości: 337
Odp: jak zdrowo zacząć jedzenie?
« Odpowiedź #21 dnia: Styczeń 17, 2017, 13:06:53 »
Prawdziwe masło ma charakterystyczny zapach, smak i aromat, jest białe lub żółte od barwnika annato, twarde w temperaturze lodówki i miękkie w temperaturze pokojowej.

Prawdziwe masło jest zawsze żółte, chociaż zimą może przybierać jaśniejszy kolor (ale nigdy biały).  Masło barwione annato nie jest prawdziwym masłem - jest masłem zafałszowanym. Kolor masła fałszuje się też przy pomocy soku z marchwi.
Prawdziwe masło jest zawsze twardawe, nawet, gdy leży poza lodówką.

Offline Basia

  • Płytki nurek
  • Dużo Pisze
  • *****
  • Wiadomości: 10360
Odp: jak zdrowo zacząć jedzenie?
« Odpowiedź #22 dnia: Styczeń 17, 2017, 14:12:53 »
Jeśli muszę kupić masło w sklepie, to po prostu naciskam krawędź opakowania i wybieram to najtwardsze - ono zwykle ma najmniej oleju, tak przynajmniej mi się wydaje ;-) Nie wierzę w marki, a partia towaru może się różnić od innej partii niby tego samego.

Grzyby i rośliny nie prowadzą syntezy jądrowej, więc nie mogą gromadzić pierwiastków, których nie ma w glebie. Hodowlane grzyby sa na sztucznych podłożach wytwarzanych z odpadów rolniczych, więc mozliwe, że mogą zawierać chemię rolniczą, w tym rtęć, miedź itp. Dlatego wolę dzikie grzyby, przynajmniej wiem, gdzie je zbieram.

Siarczyny w konserwowanych owocach pochodzą z kwasu siarkawego, czyli rozpuszczonego w wodzie dwutlenku siarki. Teoretycznie, po podgrzaniu SO2 się powinien ulotnić przyczyniając się do kwaśnych deszczów.

Ostatnio demonizuje się syrop glukozowo - fruktozowy (ach, te wyroby bez dodatku cukru ;-) ), ale on nadal nie jest gorszy, niż sztuczne słodziki, typu aspartam.

Jakie z tego wnioski?
Trzeba sobie sprawić kawałek ziemi z kilkoma drzewami i krzakami i na nim pracować, a potem solidnie pracować w kuchni, a w międzyczasie sprawić sobie sporą zamrażarkę i słoiki na przetwory.

Pozdrowienia :-)

Offline Klara2

  • Ekspert forum
  • Więcej Pisze
  • ****
  • Wiadomości: 337
Odp: jak zdrowo zacząć jedzenie?
« Odpowiedź #23 dnia: Styczeń 17, 2017, 14:24:32 »
Jeśli muszę kupić masło w sklepie, to po prostu naciskam krawędź opakowania i wybieram to najtwardsze
Najlepiej kupić masło prawdziwe, wiejskie ze znanego sobie źródła. Można je łatwo sklarować.
Producenci masła fałszują je również ( oprócz innych sposobów) w ten sposób, że dodają doń tłuszcz palmowy.Daje on przede wszystkim duże zyski, bo jest to tłuszcz bardzo tani. Dodatkowo można nim masło fałszować do woli bo jest niewykrywalny. Tłuszcz ten jest szkodliwy dla zdrowia. Masło z takim dodatkiem jest twardawe.

Offline Basia

  • Płytki nurek
  • Dużo Pisze
  • *****
  • Wiadomości: 10360
Odp: jak zdrowo zacząć jedzenie?
« Odpowiedź #24 dnia: Styczeń 17, 2017, 15:54:05 »
A po co klarować masło? Ja nie czuję potrzeby. To jakas epidemia... Do smażenia wystarczy olej, a do przechowywania na dłuzszy czas zamrażarka.

Fałszowanie masła dodatkami innych olejów jest zawsze oszustwem, chyba, że taki miks jest odpowiednio oznaczony na opakowaniu.

W Polsce jeszcze olej rzepakowy jest tańszy, niż palmowy, więc pewnie fałszowanie masła olejem palmowym nie jest chyba aż tak powszechne.

Olej palmowy nie jest szkodliwy dla zdrowia, to jest normalny, tradycyjny olej spożywczy.

Ostatnio pojawiły się w niektórych kręgach wezwania do jego bojkotu, bo z jego powodu wycina się kolejne kilometry kwadratowe dżungli. To prawda, ale nie całkowita: to z powodu tzw. biopaliw wycina się tą dżunglę, nie z powodu spożycia oleju palmowego jako żywność czy kosmetyk. Czyli, to tak na prawdę, to winni są urzędowi ratownicy klimatu, którzy wpadli na pomysł, że można coś ukombinować i zapozorować działania.

Na przykład w Gdyni, w porcie gniją stosy łupin kokosowych, tylko dlatego, że to ma być biomasa do spalania w Polsce, by wytworzyć "odnawialne" procenty energii. Nikt jednak nie liczy kosztów transportu tego wygłupu.

Ale - prawdą jest, że tzw. frytura, po tygodniu lub dwóch, codziennego, wielogodzinnego smażenia frytek pewnie szkodliwa jest, jak każdy inny przepalony olej.

Pozdrowienia :-)

Offline Klara2

  • Ekspert forum
  • Więcej Pisze
  • ****
  • Wiadomości: 337
Odp: jak zdrowo zacząć jedzenie?
« Odpowiedź #25 dnia: Styczeń 17, 2017, 18:04:15 »
Olej palmowy nie jest szkodliwy dla zdrowia, to jest normalny, tradycyjny olej spożywczy.

Olej palmowy, tłoczony z owoców i nasion palmy, jeśli jest nierafinowany, ma kolor pomarańczowy (tzw. olej palmowy czerwony) i ma sporo wartości odżywczych.
Po rafinacji zmienia barwę na białą. Podczas obróbki pozbawiony jest swoich walorów zdrowotnych. Za to jest, jak pisałam, bardzo tani, twardy i bardzo szkodliwy dla zdrowia. Jest nagminnie dodawany do masła, batonów, lodów, zup i innych.


Offline Basia

  • Płytki nurek
  • Dużo Pisze
  • *****
  • Wiadomości: 10360
Odp: jak zdrowo zacząć jedzenie?
« Odpowiedź #26 dnia: Styczeń 17, 2017, 18:37:25 »
U nas do masła raczej nie... Nie ten jeszcze poziom cen...

W słodyczach w składzie występuje u nas też.

Myślę, że rafinowany olej palmowy nie jest gorszy, niż rafinowany olej kokosowy, mają dość podobny skład.
Ale, zupełnie inna sprawa, to co się dzieje po tygodniu w smażalni.

Pozdrowienia :-)

Offline `

  • Dużo Pisze
  • *****
  • Wiadomości: 1051
  • IRONMAN-napędzany ziołami
Odp: jak zdrowo zacząć jedzenie?
« Odpowiedź #27 dnia: Styczeń 17, 2017, 19:32:15 »
modny olej palmowy, bo tani w produkcji :) http://www.popularne.pl/olej-palmowy-jest-rakotworczy/

Offline red

  • Średnio Pisze
  • ***
  • Wiadomości: 218
Odp: jak zdrowo zacząć jedzenie?
« Odpowiedź #28 dnia: Styczeń 17, 2017, 20:41:18 »
Surowy olej palmowy jest źródłem karotenoidów (500–700 ppm), witaminy E (600–1000 ppm), steroli (250–620 ppm), skwalenu (200–600 ppm) oraz koenzymu Q (10–80 ppm), a także witaminy K . Występowanie naturalnych antyoksydantów w oleju palmowym wydłuża okres przydatności samego oleju, jak też wyrobów produkowanych z jego zastosowaniem. W surowym oleju palmowym znajduje się aż 13 różnych związków z grupy karotenoidów: fi toen, fi tofl uen, cis-β-karoten, β-karoten, α-karoten, cis-α-karoten, ζ-karoten, γ-karoten, δ-karoten, neurosporen, β-zeakaroten, α-zeakaroten i likopen, przy czym α-, β- i γ-karoteny posiadają aktywność prowitaminy A – retinolu. Zawartość retinolu w oleju palmowym jest 15 razy większa niż w marchwi oraz 300 razy większa niż w pomidorach. Surowy olej palmowy zawiera (39%) kwasu oleinowego i  (44%) kwasu palmitynowego

Wyłącznie surowy olej palmowy ma prozdrowotne działanie

 Sytuacja zmienia się diametralnie w przypadku poddania oleju procesowi utwardzania. A właśnie taki utwardzony tłuszcz palmowy stosowany jest przez producentów żywności. Wszystkiemu winne są tłuszcze trans powstające podczas procesu utwardzania, zwanego też uwodornieniem.
Więc olej palmowy  zawarty w żywnosci jest niezdrowy, bo w większości jest to olej utwardzony.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4371640/



Prawdziwe masło jest zawsze żółte, chociaż zimą może przybierać jaśniejszy kolor (ale nigdy biały).  Masło barwione annato nie jest prawdziwym masłem - jest masłem zafałszowanym.

Annato jest naturalnym barwnikiem i nie ma żadnego znaczenia przy ocenie, czy masło jest prawdziwe, czy nie. Pod uwagę bierze się tylko zawartość tłuszczu mlecznego. Producent mógł sobie dodać do masła 82% tluszczu mlecznego barwik dla poprawienia wygladu produktu, bo takie miał widzimisie.


« Ostatnia zmiana: Styczeń 17, 2017, 22:24:14 wysłana przez red »
Człowiek poświęca swoje zdrowie, by zarabiać pieniądze, następnie zaś poświęca pieniądze, by odzyskać zdrowie. Dalajlama :-)

Offline Optimus

  • Dużo Pisze
  • *****
  • Wiadomości: 780
Odp: jak zdrowo zacząć jedzenie?
« Odpowiedź #29 dnia: Styczeń 17, 2017, 22:17:08 »
Wczoraj nawet w teleexpressie mówili o szkodliwości utwardzonego oleju palmowego.
Podobno bardzo często jest dodawany do żywności, a tego surowego nie mogłem w żadnym sklepie znaleźć.