General Category > Balneoterapia (kąpiele lecznicze)

Hartowanie ciała zimną wodą

(1/8) > >>

vitara:
Jak to robić i czy warto ?
CZy to rzeczywiście wzmacnia odporność ?
Mowa o hartowaniu np pod prysznicem. Pytam bo pewnie wiecie wiele o tym

Basia:
Ja zimnego prysznica nie lubię, ale wchodzę do każdej wody, o ile nie jest zamarznięta lub zbyt koszmarnie upaskudzona. Jeżeli dno jest nieciekawe, to biorę sandały. Jeżeli nie mam kąpielówek, to chociaż wejdę do wody powyżej kolan, przemyję twarz, szyję, ręce, brzuch i zamoczę czubek głowy - to miejsce, które jest najbardziej wrażliwe na zimno.

Obecnie każdy już może zaczynać sezon kąpielowy - woda dochodzi do +15oC, a w wielu miejscach już pewnie jest i więcej.

Czy zamoczenie się poprawia odporność? A bo ja wiem... Ja od dłuższego czasu nie miałam nawet papieru ściernego w gardle, ale to może nie być z tym związane. Do pracy chodzę, bo mam blisko, a w biurze są tylko 4 osoby, czyli niewielka możliwość chwycenia wirusa.

Co zamoczenie się w zimnej wodzie poprawia? Poprawia apetyt i poprawia humor.
Niektórzy mówią, że dzięki temu przepychają się naczynia krwionośne ze złogów tłuszczu.
Czy odchudza? Wystarczy popatrzeć na wieloryby i foki, jakie mają kształty ;-)

Pozdrowienia :-)

vitara:
zamaczam się tylko w Dunajcu a ta to generalnie myję się pod prysznicem dlatego kończę zimnym prysznicem.

freshbynature:
Ja myję się w zimnej wodzie od lat , ale nie zawsze.. Na przykład po treningu nie myje sie w zimnej bo to sprzyja rozwojowi kontuzji i w tym wypadku uzywam wody ciepłej ( rozszerza też lepiej naczynia krwionośne co po treningu jest wskazane) Jesli zas myje sie w wodzie zimnej to zawsze zaczynam od stóp przemieszczając się do góry. Jesli chodzi o hartowanie to warto zacząć od chodzenia na boso o poranku po trawie (okolo 15 min) co poza hartowaniem znakomicie wpływa na układ krązenia (sam staram sie dreptac przynajmniej raz w tygodniu. Do bardziej ekstremalnych form jest dreptanie zima po sniegu (trzeba sie troszke przygotowac). Jeśłi chodzi o przygotowanie do mycia w zimnych wodach to nic prostszego jak zacząć od sukcesywnego zmniejszania tempertury każdego dnia przy branym prysznicu (sam tak zaczynałem i jest to naprawdę skuteczne) . Jeśli chodzi o intensywnoscto warto brać zimny prysznic rano i wieczorem bo wtedy nasz organizm dostaje "harta" o róznych porach i nie przyzwyczaja się.....

vitara:
Ważne pytanie , bo jak się myję to zaczynać od zimnej wody od razu
czy na początku ciepła a kończymy zimną ?

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej