Autor Wątek: ciaza, a TSH i inne badania prosze o pomoc w interpretacji  (Przeczytany 13351 razy)

Offline Renia

  • Ekspert forum
  • Dużo Pisze
  • ****
  • Wiadomości: 1579
Odp: ciaza, a TSH i inne badania prosze o pomoc w interpretacji
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 29, 2015, 10:59:07 »
Robiłam przeciwciała, mam w normie, w sensie nie mam ich :)
No to wcinaj kapustę morską, itp.
Co jakiś czas możesz zrobić przeciwciała.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 29, 2015, 11:01:12 wysłana przez Renia »
,,Nie ten przyjaciel, kto współczuje, a ten kto pomaga." Thomas Fuller

Offline turkus

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 35
Odp: ciaza, a TSH i inne badania prosze o pomoc w interpretacji
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwiec 11, 2015, 21:40:26 »
hej Basiu, chcialam sie Ciebie zapytac, jakis czas temu doradzalas mi pic lukrecje z adaptagenami na tarczyce.
Czy moge laczyc lukrecje z adaptagenami i morszczynem i korzeniem kozłka? W zielarskim z adaptagenow dostalam tylko zenszen, rozeniec, jagody cytrynca oraz dodatkowo morszczyn i korzen kozlka.
Jesli moge to wszystko laczyc to w jakich proporcjach?
czy musze te zioła gotowac? czy wystarczy zaparzac?
Kelp rowniez kupilam i biore od 2tygodni. Na razie nie zauwazylam jakis wiekszym zmian :)

Offline Basia

  • Płytki nurek
  • Dużo Pisze
  • *****
  • Wiadomości: 10611
Odp: ciaza, a TSH i inne badania prosze o pomoc w interpretacji
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwiec 11, 2015, 22:38:26 »
hej Basiu, chcialam sie Ciebie zapytac, jakis czas temu doradzalas mi pic lukrecje z adaptagenami na tarczyce.
Czy moge laczyc lukrecje z adaptagenami i morszczynem i korzeniem kozłka? W zielarskim z adaptagenow dostalam tylko zenszen, rozeniec, jagody cytrynca oraz dodatkowo morszczyn i korzen kozlka.
Jesli moge to wszystko laczyc to w jakich proporcjach?
czy musze te zioła gotowac? czy wystarczy zaparzac?

Korzenie raczej się gotuje. Najlepiej byłoby, gdybyś namoczyła sieczkę na noc, a rano zagotowała i wszystko z fusami do termosu.
Możesz spokojnie łączyć wszystko tak, jak proponujesz i dolóż jeszcze czarną porzeczkę, bo ona chroni tarczycę.

Cytuj
Kelp rowniez kupilam i biore od 2tygodni. Na razie nie zauwazylam jakis wiekszym zmian :)

A w jakiej formie? Tabletki? Ile bierzesz? Wyobraź sobie, ze musisz ich zjeść tyle, aby to wyszła z tego porządna porcja surówki do obiadu.

Pozdrowienia :-)

Offline turkus

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 35
Odp: ciaza, a TSH i inne badania prosze o pomoc w interpretacji
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwiec 11, 2015, 22:52:34 »
Basiu jestes pewna ze wszystkie te ziola mozna laczyc? Zastanawiam sie jakich ziol nie moglabym polaczyc, bo jak na razie to ziola na cykl, ochronne na tarczyce, adaptageny mozna laczyc?czy one nie beda jakos ze sobą kolidowac?

czy jesli dam po 1 lyzeczce: zenszenia,cytrynca chinskiego, korzenia rozenca, kozłka, morszczynu i lukrecji na powiedzmy 1,5 szklanki wody to bedzie okej?

Porzeczek nie mam, a tu gdzie mieszkam nie ma sklepu zielarskiego :(

kelp biore biore firmy Swansona po jednej tabletce dziennie  225ug. Tak jak jest napisane na opakowaniu...

Offline Dzika72`

  • Mało Pisze
  • **
  • Wiadomości: 87
Odp: ciaza, a TSH i inne badania prosze o pomoc w interpretacji
« Odpowiedź #19 dnia: Czerwiec 11, 2015, 23:05:28 »
Toksoplazmoza jest przechorowana....generalnie taka jest interpretacja . Inna sprawa to ta rozyczka. I tym bym sie przejmowala, bo to wyglada na swieze zakazenie albo przewleke. Na Twoim miejscu powtorzylabym jeszcze raz te badania na rozyczke i sprawdzila co sie zmienilo.

Offline Basia

  • Płytki nurek
  • Dużo Pisze
  • *****
  • Wiadomości: 10611
Odp: ciaza, a TSH i inne badania prosze o pomoc w interpretacji
« Odpowiedź #20 dnia: Czerwiec 12, 2015, 10:34:22 »
Basiu jestes pewna ze wszystkie te ziola mozna laczyc? Zastanawiam sie jakich ziol nie moglabym polaczyc, bo jak na razie to ziola na cykl, ochronne na tarczyce, adaptageny mozna laczyc?czy one nie beda jakos ze sobą kolidowac?
czy jesli dam po 1 lyzeczce: zenszenia,cytrynca chinskiego, korzenia rozenca, kozłka, morszczynu i lukrecji na powiedzmy 1,5 szklanki wody to bedzie okej?

Wrzuć wszystko, co masz do jednej miski i zmiel w ręcznej maszynce do mięsa z sitkiem 8 lub 10 mm. Wtedy się wszystko dobrze przemiesza i wrzuc wszystko do słoika.
Jak pisałam gotuj raz 3 łyżki zmieszanej mieszanki / litr wody dziennie.
Adaptogeny w wywarach są ogółem przeciwdestrukcyjne.

Cytuj
Porzeczek nie mam, a tu gdzie mieszkam nie ma sklepu zielarskiego :(
To kup na Allegro lub daj znać na priv

Cytuj
kelp biore biore firmy Swansona po jednej tabletce dziennie  225ug. Tak jak jest napisane na opakowaniu...

To jest homeopatia, a nie normalne leczenie.
Załatw sobie morską kapustę, morszczyn lub morską sałatę, czyli nori do sushi i jedz to w ilościach takich, jak byś jadła surówkę. Na to byś musiała zjeść sporą garść piguł.

Pozdrowienia :-)

Offline turkus

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 35
Odp: ciaza, a TSH i inne badania prosze o pomoc w interpretacji
« Odpowiedź #21 dnia: Sierpień 09, 2015, 22:53:46 »
czesc :)
chcialam Wam powiedziec, ze biore kelp juz ponad dwa miesiace.
Zobaczcie wyniki TSH po miesiacu brania kelpu:

TSH 3,0 23.04 (bez kelpu)
TSH 2,5 06.07 (po mcu z kelpem, lukrecja, adaptogenami w drugiel polowie cylku)

Poszlam do endokrynologa (bardzo dobry czeka sie u niego dlugo na wizyte), na poczatku mnie ochrzanił, że nie biore euthyroxu, bo bylam u niego w styczniu i zalecil mi brac 75ug (ze wzgledu na antyciala, ale od kiedy hormon dziala na antyciala?!). Uwazalam, że nie musze poniewaz moje wyniki sprzed kilku mcy pokazywaly TSH wrecz ksiazkowe czyli 1,5. Teraz poszlam i powiedzialam mu ze biore kelp, selen, biotyne. Nie byl zachwycony, powiedzial ze on tego nie popiera i ze musze brac euthyrox bo moje dziecko bedzie tego potrzebowac, i ze ja mam chora tarczyce podwyzszone przeciwciala itd. Powiedzial tez, ze on nie jest z tych lekarzy co popieraja to i ze ja nie musze do niego chodzic, ze moze podac mi nazwiska innych lekarzy, mowil to ze zloscia... (ciekawe jacy to lekarze swoja droga?).
Mowilam mu, ze moze od mniejszej dawki to teraz zapisal mi 50ug. Obawiam sie jednak ze to nadal za duzo.
Moje TSH to teraz 2,5 tzn. z lipca, a teraz nie wiem ile nawet wynosi....Mysle, ze powinnam brac ten hormon przynajmniej jak bede w ciazy... ale czy az taka duza dawke? On jeszcze powiedzial, ze zaraz jak zajde w ciaze to mi ja zwiekszy... W ogole dziwnie mi sie z nim rozmawialo... mowil tez ze jakie mam kompetencje,aby dyskutowac o nie braniu lekow itd. Mieszkam za granica... i nie jest latwo dostac sie do innego endo bo kolejki sa na przyszly rok...jestem troche w kropce, bo nie wiem co mam dalej robic. Ciaze planuje, gdzies w polowie wrzesnia, ale zobaczymy jak wyjdzie w praktyce...
Chcialabym omawiac moje TSH z endo, bo nie chce aby dziecku brakowalo hormonu, ale nie chce tak ingerowac w moj organizm, bo po ciazy znow chcialabym naturalnie jakos wyrownac TSH ;/ Jak myslicie co mam zrobic? Pozdrawiam Was.

Offline werbena

  • Dużo Pisze
  • *****
  • Wiadomości: 1256
Odp: ciaza, a TSH i inne badania prosze o pomoc w interpretacji
« Odpowiedź #22 dnia: Sierpień 10, 2015, 07:59:39 »
Basiu, podajesz, że:
"Ponieważ to są białka, dlatego surowce powinny być chyba świeże lub mrożone lub w postaci soków na soli fizjologicznej, a potem zakonserwowane gliceryną."
Czy to ma być macerat z liści czarnej porzeczki lub melisy? 
« Ostatnia zmiana: Sierpień 10, 2015, 08:19:17 wysłana przez werbena »

Offline Renia

  • Ekspert forum
  • Dużo Pisze
  • ****
  • Wiadomości: 1579
Odp: ciaza, a TSH i inne badania prosze o pomoc w interpretacji
« Odpowiedź #23 dnia: Sierpień 10, 2015, 08:27:32 »
Tsh 2,5 - powinno być do 2,0. Musisz pamiętać, że Tsh często waha się. Ja miałam np. we wrześniu 2012 - 0,82, a w styczniu 2013 ponad 7 - cały czas biorąc letrox 100.
Dobrze gdybyś zrobiła Ft3 i Ft4. W internecie jest kalkulator tarczycowy, obliczy Ci procenty. Bywa, że Ft3 i Ft4 pomimo, że są w normie, to gdy obliczy się procenty, to widać, że jest niedoczynność. Wyniki możesz wpisać na Forum Hashimoto, tam dziewczyny wyspecjalizowały się w interpretacji wyników.
Hormony powinnaś brać, ponieważ planujesz dziecko - zacznij brać 1/2 tab, za jakieś 2 tygodnie zwiększ na 3/4 tab, a później zwiększ na te 50. Od razu 50 może źle wpłynąć na organizm, te hormony zawsze wprowadza się stopniowo. Koniecznie wprowadź dietę, poczytaj na blogu dr Wentz jak powinnaś odżywiać się. Jest tam ciekawy filmik - z dietetyczkami. Chyba w tym filmiku padło, że letrox jest lepszy od eutyroxu, a może gdzieś to przeczytałam. Ja brałam tylko kilka dni eutyrox, miałam wrażenie, że umieram -  pani dr zmieniła mi na letrox i było OK, byłam chyba uczulona na eutyrox.
Poszlam do endokrynologa (bardzo dobry czeka sie u niego dlugo na wizyte), na poczatku mnie ochrzanił, że nie biore euthyroxu, bo bylam u niego w styczniu i zalecil mi brac 75ug (ze wzgledu na antyciala, ale od kiedy hormon dziala na antyciala?!).
Podwyższone przeciwciała świadczą o autoagresji. Układ odpornościowy wysyła przeciwciała, które mają za zadanie zniszczyć tarczycę. Tarczyca jest cały czas w stanie zapalnym i zmniejsza swą objętość (stan zapalny ma doprowadzić do zaniku organu), przez zmniejszoną objętość tarczyca nie jest w stanie wytwarzać odpowiedniej ilości hormonów, więc trzeba uzupełniać.
Warto przeczytać: http://www.alpacasquare.pl/2014/02/jak-interpretowac-wyniki-badan.html
« Ostatnia zmiana: Sierpień 10, 2015, 09:17:05 wysłana przez Renia »
,,Nie ten przyjaciel, kto współczuje, a ten kto pomaga." Thomas Fuller

Offline Basia

  • Płytki nurek
  • Dużo Pisze
  • *****
  • Wiadomości: 10611
Odp: ciaza, a TSH i inne badania prosze o pomoc w interpretacji
« Odpowiedź #24 dnia: Sierpień 10, 2015, 09:36:04 »
"Ponieważ to są białka, dlatego surowce powinny być chyba świeże lub mrożone lub w postaci soków na soli fizjologicznej, a potem zakonserwowane gliceryną."
Czy to ma być macerat z liści czarnej porzeczki lub melisy?

Najprawdopodobniej tak byłoby najlepiej, szczególnie teraz, kiedy świeży surowiec jest w zasadzie dostępny.
Niestety, ja się tylko domyślam na podstawie tego, co czytałam.

Z drugiej strony, niektóre biaka są odporne na technologie spożywcze, jak na przykład gluten.

Pozdrowienia :-)
Basia

Offline turkus

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 35
Odp: ciaza, a TSH i inne badania prosze o pomoc w interpretacji
« Odpowiedź #25 dnia: Sierpień 10, 2015, 12:23:26 »
hej, dzieki za odpowiedz, robilam jasne T3 i T4, podaje je ponizej. Nie zmienily sie nic od ostatniego badania ktore mialam w kwietniu. Dlatego ich nie podawalam, sa one rowniez na poczatku mojego watku. Jedynie anty TPO i troche wzrosly do 610 UI/ml z 558 UI/ml.

T4 1,0 ng/dl 0,7-1,5       
T3 2,7 pg/ml 1,7-3,7       

Chodzi i to ze ja nie mam objawow niedoczynnosci. Watpie ze w ogole ja mam. Mam wysokie antyciala i to tylko tyle. Hormony tez mam w normie. Mam normalna wage, normalnie spie, nie mecze sie jakos specjalnie... Nie wiem czy to jest dobry pomysl pakowac sie w hormony. Boje sie ze rozchustam sobie tarczyce i bedzie nieciekawie wrocic do stanu z przed.....Moze ktos jeszcze sie wypowie?

dzieki poczytam o dr Wentz. Te diety to ja znam, uszczelnianie jelit mam za soba. Suplementacja selenem, omega 3 itd. tez caly czas biore ;)

Offline Renia

  • Ekspert forum
  • Dużo Pisze
  • ****
  • Wiadomości: 1579
Odp: ciaza, a TSH i inne badania prosze o pomoc w interpretacji
« Odpowiedź #26 dnia: Sierpień 10, 2015, 22:52:35 »
Dlaczego robiłaś T3 i T4? - raczej robi się FT3 i FT4.
,,Oznaczenia stężeń T3 i T4 (całkowitych hormonów tarczycy) w ogóle nie powinny być stosowane (o ile uznamy, że żyjemy w XXI wieku w sercu Europy) – są to mało dokładne badania i trudno za ich pomocą cokolwiek wykryć." http://www.endokrynologia.net/tarczyca/hormony-tarczycy-tsh-ft4-ft3
A jaką masz objętość tarczycy, na opisie USG powinno być napisane?
,,Nie ten przyjaciel, kto współczuje, a ten kto pomaga." Thomas Fuller

Offline nalia

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 21
Odp: ciaza, a TSH i inne badania prosze o pomoc w interpretacji
« Odpowiedź #27 dnia: Sierpień 12, 2015, 20:00:30 »
Ja mam rowniez problem z THS, niedlugo planuje ciaze, a TSH mam ok 2.8. Robilam wyniki przeciwcial, sa w normie. Ide w poniedzialek do endokrynologa, ginekolog powiedziala, ze tsh mogloby byc ok 2.5. Tyroksyna i trojjoodynina w normie. ;)

Offline Renia

  • Ekspert forum
  • Dużo Pisze
  • ****
  • Wiadomości: 1579
Odp: ciaza, a TSH i inne badania prosze o pomoc w interpretacji
« Odpowiedź #28 dnia: Sierpień 12, 2015, 22:05:30 »
Tsh lubi trochę wahać się, więc bądź spokojna. Jeżeli coś niepokoi Cię, to zrób jeszcze USG i z pełnym kompletem badań idź do lekarza. Może nie będzie potrzeby ponownie iść do endokrynologa.
Przeczytaj: http://www.tarczycahashimoto.pl/blog/category/ciaza
,,Nie ten przyjaciel, kto współczuje, a ten kto pomaga." Thomas Fuller

Offline turkus

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 35
Odp: ciaza, a TSH i inne badania prosze o pomoc w interpretacji
« Odpowiedź #29 dnia: Sierpień 15, 2015, 21:50:28 »
hej, robilam T3 i T4 bo tak tutaj lekarze zapisuja (mieszkam za granicą). Wlasnie przejrzalam moje badania krwi z ostatniego czasu i widze ze zawsze mialam tak zlecone badania, nawet od innych lekarzy... wiec tu chyba albo maja takie oznaczenia, albo zawsze badaja tak.Ostatnio nawet napisalam na karteczce mezowi zeby lekarz wypisal mi badania na krew na FT3 i FT4 ale lekarz wpisal T3 i T4.
Czy objetosc tarczycy jest w ml? Mam wynik USG z 2013r, ale ciezko mi jest sie w nim polapac (jest w jezyku, ktorego nie rozumiem), ale chyba mam wynik 18,5 ml (normal 6 a 18ml). Z tego co mi kiedys lekarz mowil, to mam malą tarczyce, ale sprawna i wytwarzającą hormony. U tego ostatniego endo, mialam robione USD w styczniu, ale niestety nie dał mi kopi... pewnie uwaza, ze nie jestem na tyle kompetentną osoba?
Ide do ginekologa za tydzień, moze on mi cos poradzi. Natomiast zapisalam się tez do innego endo we wrzesniu... do tamtego lekarza, ktory przepisywal mi hormony tylko na antyciala nie mam zamiaru juz isc....