Autor Wątek: Opowiadania zielarskie  (Przeczytany 3379 razy)

Tikamthe

• Gość
Opowiadania zielarskie
« dnia: Maja 26, 2014, 03:13:31 »

Jeśli chodzi o wykład to proponuję Tikamthe. Widać, że chłopak ma duże pojęcie o hodowli rdestu , może ma równie wielkie pojęcie o przetworach z niego czy zastosowaniach

...rdestu ptasiego nie hoduję, ale kiedyś spotkałem się z niezłym ziółkiem pt. rdest owiec, no może będzie na odwrót: owczy rdest;) nazwa się wzięła stąd iż często był skubany przez owce w górach dla wzmocnienia i przeciw pasożytom różnym, np. kleszczom. Wykładu na temat rdest owców... rdest owcy? (ech... ta borelka) może rdestu owców? nie wygłoszę, nie znam się na nim za dobrze i dopiero mi się przedstawił. Po prostu Król Żab z Góry Wołtuszowej mi go zaprezentował, ale zaraz się na mnie obraził i kleszcza zesłał... no cóż: pająka mu ubiłem gdy z tego ziela wyskoczył, a cały zielony był... pewnie nieszkodliwy i zrobiłem to za szybko i raczej odruchowo, nie było w co złapać...potem pożałowałem tego i w ramach przeprosin nieco jego prezentacji, po której ludzie depczą i niechybnie zaraz zadepczą,  przeniosłem w bardziej neutralne miejsce i bliżej wody gdzie żaby kumkają, a ludzie tam nie chodzą i kosiarami nie jeżdżą, nie wiem czy to mu  wystarczy, bo może pamiętliwy jest? ale jeszcze jedną roślinę mi pokazał, chyba dodam do bukietu. Rdest owiec, a może rdest owców? (znowu borelka mnie atakuje) to bardzo ciekawa roślinka ozdobna, którą ludzie często na balkonach hodują, kwiatki ma ładne, liście też ma ładne, ale łodygi ma nieładne, taki wyprostowany bonsai, ale to rzecz gustu, niektórzy się tych łodyg boją bo owce ich nie skubią, a powinny, całe to ziele można jeść: np.zmielone dodawać do placków i zapijać naparem... ale potem ograniczyć trzeba, aby zbyt monotematycznie nie było, a dawkę to raczej każdy sam sobie ustala, jak go ciągnie by się owcardesta więcej napić to i tak się napić musi, aczkolwiek sławetne receptury dotyczące zastosowania jeszcze krążą w interne