Autor Wątek: Wierzba biała  (Przeczytany 5521 razy)

Offline Moc jest w Tobie!

• Dużo Pisze
Wierzba biała
« dnia: Kwietnia 25, 2014, 21:30:15 »
Poproszę uprzejmie o doradzenie przy pozyskiwaniu kory. Chciałbym mieć na podorędziu naturalny środek przeciwbólowy. Nie mam doświadczenia w pozyskiwaniu kory, dlatego zapytuję, w jaki sposób ją zdjąć z wierzby, w jakim okresie i jak najprościej rozpoznać wierzbę białą. Może kora z innych wierzb też zawiera salicynę?

Dzięki z góry.

Offline Alchemik

• Ekspert forum
  • Dużo Pisze
Odp: Wierzba biała
« Odpowiedź #1 dnia: Kwietnia 26, 2014, 19:11:24 »
Praktycznie każda wierzba zawiera salicynę.

Młode gałązki - cienkie - obdłubuje się z kory. Nozykiem naciąć i jak skórę normalnie spróbować. Mozna zestrugać, ktoś mnie tak uczył kiedyś. Najlepiej oszczędnie dla drzewa.
Wszystko, co jesteś w stanie zrobić, czyń to z całą swoją mocą. Nie jutro. Teraz.

• Dużo Pisze
« Odpowiedź #2 dnia: Kwietnia 26, 2014, 20:11:24 »
Dziękuję za odpowiedź. Jak korę użytkować? Wysuszyć i zmielić na proszek i tak spożywać, czy raczej zaparzać lub gotować?

Offline tomczan

• Więcej Pisze
« Odpowiedź #3 dnia: Kwietnia 26, 2014, 21:33:11 »
Salicyna jest rozpuszczalna w alkoholach, słabo rozpuszczalna w wodzie, łatwiej w wodzie gorącej.
Polecam:http://www.biostrefa.pl/ żywność, zioła, kosmetyki :)

• Dużo Pisze
« Odpowiedź #4 dnia: Kwietnia 26, 2014, 21:38:26 »
Dzięki. :)

Offline cezet

• Więcej Pisze
« Odpowiedź #5 dnia: Kwietnia 27, 2014, 06:58:51 »
To znalazłam w wikipedii:
Surowiec zielarski: kora (Cortex Salicis) zawiera flawonoidy, kwasy organiczne oraz glikozydy. Najważniejszym z nich jest glikozyd fenolowy – salicyna. Korę zbiera się z 2 – 3 letnich gałęzi wczesną wiosną, gdy ruszają soki i łatwo jest ją oddzielić od drewna. Korę suszyć można zarówno w ciemnych, jak i jasnych pomieszczeniach. Do celów leczniczych wykorzystywana może być również kora wierzby kruchej, wierzby purpurowej, wierzby pięciopręcikowej i wierzby wiciowej.