Autor Wątek: Najlepszy sposób na naukę  (Przeczytany 7977 razy)

Offline Ruta

• Nowy
  • *
Najlepszy sposób na naukę
« dnia: Kwiecień 14, 2014, 23:44:16 »
Hej.
Na wstępie od razu powiem, że jestem zielona w temacie (akurat pasuje). Ale od dzieciaka miałam jakieś ciągotki do ziela, robienia mieszanek "zdrowotnych" z piasku, błota, trawy i innych, znosiłam z lasu różne roślinki i robiłam z nich mały ekoświat. Słowem - ciągnęło mnie do natury.
Od kilku lat ciągnie mnie do ziołolecznictwa i od tego też czasu nabyłam kilka dla mnie cennych książek (po kiermaszach, po mojej mamie, która za młodu interesowała się tym trochę). Na dzień dzisiejszy naliczyłabym może ich z 10 i cały czas ich przybywa. Próbowałam się z nich trochę przyuczyć. Część ziół testowałam na sobie, więc działanie niektórych dobrze zapamiętałam. W sumie zapamiętywanie działania i zastosowania idzie mi całkiem dobrze, jeśli chcę naprawdę poznać zastosowanie danego zioła.
Gorzej, że nie potrafię zapamiętać wyglądu ziół. Znam z wyglądu tylko kilka, ale jak je zestawiam razem, to już mi się wszystko plącze. Kocankę biorę za dziurawiec i odwrotnie. Moja mama próbowała mnie jakoś przyuczyć, pokazać... ale.. nie idzie. Gapienie się na obrazki także średnio daje jakiś efekt. Aktualnie mieszkam w dużym mieście i nawet nie mam pojęcia gdzie tu mogą być jakieś zioła, które mogłabym dla własnej edukacji zbierać.
Myślałam nad sposobem przyuczenia się... i wymyśliłam, że z czasem zacznę dokumentować sobie zioła. Fotografować, suszyć i opisywać. Coś w formie zielnika.
Może macie jakieś inne sposoby?

Offline Dorunia

• Dużo Pisze
Odp: Najlepszy sposób na naukę
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 15, 2014, 00:23:29 »