Autor Wątek: Rower dla kobiety  (Przeczytany 3295 razy)

anetoy

  • Gość
Rower dla kobiety
« dnia: Luty 03, 2013, 19:53:43 »
Jaki polecacie idealny rower dla kobiety, ma on głównie służyć do jazdy po lesie itd

Offline `

  • Dużo Pisze
  • *****
  • Wiadomości: 1051
  • IRONMAN-napędzany ziołami
Odp: Rower dla kobiety
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 03, 2013, 20:26:10 »
Cytuj
Jaki polecacie idealny rower dla kobiety, ma on głównie służyć do jazdy po lesie itd
Chcesz znać markę czy wiedzieć co taki rower powinien posiadać?
Jak u ciebie ze sprawnością fizyczną, jazda po lesie po bezdrożach, trawach, piaskach
czy po drużkach.
Mój pierwszy rower "górski" był bez amortyzatorów na szerokich oponach o agresywnym bieżniku, miał 14 biegów, wszędzie dało sie nim wjechać,  stary dobry Trek.

Offline jasia

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 1
Odp: Rower dla kobiety
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 10, 2013, 22:03:17 »
Ja też chciałabym poznać opinię. Pomyślałam, że po kilkunastu latach wsiądę na rower. Chciałabym kupić jakiś, ale kompletnie na tym się nie znam. Na co mam zwrócić uwagę? Nie za dobrze z moją kondycją, ale chcę to zmienić. Mam 34 lata, 166 wzrostu - jeśli to jest ważne. Raczej nie szukam roweru, którym mogłabym jeździć po leśnych ścieżkach... Ot tak - w małym miasteczku.

Offline `

  • Dużo Pisze
  • *****
  • Wiadomości: 1051
  • IRONMAN-napędzany ziołami
Odp: Rower dla kobiety
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 11, 2013, 10:06:00 »
Ja też chciałabym poznać opinię. Pomyślałam, że po kilkunastu latach wsiądę na rower. Chciałabym kupić jakiś, ale kompletnie na tym się nie znam. Na co mam zwrócić uwagę? Nie za dobrze z moją kondycją, ale chcę to zmienić. Mam 34 lata, 166 wzrostu - jeśli to jest ważne. Raczej nie szukam roweru, którym mogłabym jeździć po leśnych ścieżkach... Ot tak - w małym miasteczku.
Dobrze będzie jeśli kupisz sobie rower z ramą aluminiową. Sprawdzisz to zabierając ze sobą magnes na lodówkę. Jeśli magnes "przykleja" się do ramy,kierownicy to  stalowa , raczej ciężka.
Waga roweru jest ważna, dla nas amatorów, podczas pakowania go na bagażnik samochodowy
lub do bagaznika w samochodzie, miejmy w pamięci zataszczenie go do domku lub piwnicy.
Dla wygody koła powinny być na szybko-zamykacze, przynajmniej z przodu.Łatwiej taki
rower załadować do bagażnika.
Wielkość ramy...rower ciut większy jest cięższy ale większe poczucie stabilności kosztem zwrotności...oczywiście bez przesady z tą wielkością :) .
Im więcej zębatek na tylnym kole tym lepiej. Może być jedna zębatka z tyłu a przekładnia biegów ukryta jest w piaście tylnej 7do 10 biegów, na miasto wystarczy.
Jeśli rower na miasto to damka, łatwiej wsiadać i zeskoczyć w sytuacjach niebezpiecznych
a zdarzają się one bardzo często.
Kierownica zwykła bez udziwnień np. są takie z kilkoma rodzajami chwytu, jak dla mnie, są to bardzo niebezpieczne kierownice. Takie kierownice nadają się do rowerków stacjonarny
gdy z nudów nie ma co robić i łapiemy kierownicę to tu, to tam.

Tu fajny opis ---> http://xtrbike.pl/kupno-roweru/2-jak-dobrac-rame-roweru
a tu zdjęcie tylnego koła z przekładnią w piaście http://polskanarowery.sport.pl/msrowery/51,105121,12384176.html?i=7
Zapomniałem o siodełku, cenisz wygodę to dokup dobre siodełko typu "kanapa",
nie daj się naciągnąć na żelową nakładkę, na zwykłe siodełko.
Siodełko ważna sprawa bo na początku pupa boli...potem pupa sie przyzwyczaja
ale po co się katować, jazda ma być przyjemnością.
http://www.rowerowe-porady.pl/2010/06/rodzaje-siodeek-rowerowych.html
« Ostatnia zmiana: Maj 11, 2013, 10:45:14 wysłana przez aqarel »