Autor Wątek: dzika róża  (Przeczytany 25447 razy)

Offline Jaga

• Nowy
  • *
dzika róża
« dnia: Września 21, 2012, 19:40:32 »
jestem tu nowa więc najpierw się przywitam
cześć
jestem też nowa w temacie ziół i innych przetworów z roślinek

zebrałam ostatnio owoce dzikiej róży i ususzyłam je w piekarniku,ale nie bardzo wiem,po czym poznać,że róża ma dość
czy powinnam się sama już zacząć kruszyć (wszędzie piszą,że się robi wywary z pokruszonej)?

zielarz czeladnik

• Gość
Odp: dzika róża
« Odpowiedź #1 dnia: Września 21, 2012, 23:24:51 »
Witaj jaga na naszym forum miło mi ciebie poznać :) jeżeli chodzi o dziką różę to po ususzeniu powinna zostać zmielona w maszynce do mięsa na proszek i dopiero wtedy nadaje się do spożycia. Po czym poznać czy róża ma już dość to sam nie wiem ponieważ dopiero dzisiaj wstawiłem swoją do suszenia na piec :D i też nurtuje mnie to pytanie....... pozdrawiam

Offline Jaga

• Nowy
  • *
« Odpowiedź #2 dnia: Września 22, 2012, 12:14:42 »
o dziękuję

ja suszyłam tak z dwa dni w piekraniku,na małym gazie i przy uchylonych drzwiczkach,są suche,tylko nie wpadłam na to,żeby to zmielić

Offline Alchemik

• Ekspert forum
  • Dużo Pisze
« Odpowiedź #3 dnia: Września 23, 2012, 20:06:08 »
W sumie nie musi być mielona. Za drobne zmielenie tez jest niekorzystne dla ziół i innych części roślinnych. Wystarczy jak przed zastosowaniem lekko utłuczesz w moździerzu. Ja nadmiar zacząłem po prostu wieszać w wiechciach. Najwazniejsze właściwości się zatrzymują.

Takie owoce dobrze najpierw lekko przemrozić. A co do suchości - odrobina wilgoci jest wskazana i zawsze pozostaje. Jak przechowywac będziecie w lnianym woreczku lub tytce z dobrego papieru (można takie woreczki samemu zrobić) to nic nie powinno się wam z nimi stać.
Wszystko, co jesteś w stanie zrobić, czyń to z całą swoją mocą. Nie jutro. Teraz.

Offline arte

• Ekspert forum
  • Dużo Pisze
« Odpowiedź #4 dnia: Września 23, 2012, 20:35:43 »