Forum "Luskiewnik" Fitoterapia, zielarstwo. Medycyna dawna i współczesna. Forum zielarzy i fitoterapeutów

General Category => Fitoterapia = ziołolecznictwo => : 12345 September 20, 2020, 15:29:37

: Jakie jest najlepsze źródło witaminy A i E?
: 12345 September 20, 2020, 15:29:37
Podejrzewam u siebie niedobór witamin A i E.

Czy są jakieś pokarmy roślinne, które zawierają duże ilości tych witamin i mają ich dużą ilość, tak by dawki osiągały dawki jak w suplementach? 2500JM witaminy A i 200JM witaminy E.

Wyczytałem, że sztuczna witamina  E jest bardzo szkodliwa, szczególnie dla mężczyzn. Złe też jest to, że sztuczna witamina E jest w jednej formie, zamiast w mieszaninie tokoferoli. Ta druga forma jest znacznie droższa od pojedynczej.

Chciałbym abyście polecili coś, co można jeść lub pić codziennie, ale by nie było drogie i nie przeszkadzało w odchudzaniu.
: Odp: Jakie jest najlepsze źródło witaminy A i E?
: Basia September 20, 2020, 21:57:29
Sztuczna witamina E może być szkodliwa u osób, które nie stosują różnych olejów w posiłkach. Przykładem są diety śródziemnomorskie lub meksykańskie. Różne oleje uzupełniają braki i unieszkodliwiają nadaktywność witaminy tokoferolu. CHyba do końca nie wiadomo dlaczego.
W USA przeprowadzono wieloletnie badania statystyczne nad wpływem suplementacji witaminą E na zdrowie. Okazało się, że u Latynosów i osób pochodzenia włoskiego czy hiszpańskiego nic złego się nie działo, ale u typowych hamburgerowo-frytkowych Amerykanów stwierdzono zwiększone zachorowania na raka prostaty.

Wniosek: kup witaminę E w aptece i codziennie używaj z posiłkami kilka łyżek (3-4) porządnych olejów dziennie. To może być z oliwa, z dyni, lniany, tran, z wiesiołka, z lnianki, tran itp.

Prowitamina witaminy A w roślinach, to beta-karoten. Jedz marchew lub dynie z posiłkami zawierającymi tłuszcze, by się ten karoten wchłonął i zamienił w witaminę A.

Pozdrowienia :-)
: Odp: Jakie jest najlepsze źródło witaminy A i E?
: qwerta September 21, 2020, 05:10:05
Dwie łyżki świeżo łuskanych nasion słonecznika pokrywają prawie połowę dziennego zapotrzebowania na wit.E. Jedna łyżka oleju z kiełków/zarodków pszenicy pokrywa 100%.
Wit. A jest też bardzo dużo w pomidorach i koncentracie pomidorowym, czerwonej papryce, batatach oraz w zieleninie. I tak jak pisała Basia, trzeba te warzywa jeść z tłuszczem.
Od siebie dodam, że z karotenem lepiej nie przesadzać, bo od tego paskudnie żółknie skóra. Człowiek wygląda jak po tanim samoopalaczu, bo najsilniej żółkną miejsca, gdzie skóra jest grubsza, np. wokół ust i przy skrzydełkach nosa, na kolanach itd.